Ležadlový vozeň Bcmh

Vozne Bcmh sme zakúpili od spoločnosti DB AG. Prešli rozsiahlou modernizáciou, aby sme našim klientom zaručili bezpečné a pohodlné cestovanie. S ich prevádzkou sme začali na jeseň 2004.

Prevádzková rýchlosť týchto vozňov je 160 km/h. Majú 10 oddielov pre cestujúcich a 1 oddiel určený pre sprievodcu. V tomto oddieli sa nachádza sklopné lehátko, úložné skrinky, chladnička, možnosť pripojenia kuchynských spotrebičov. Tri oddiely majú skoro o tretinu väčšiu plochu oproti ostatným oddielom. Všetkých 10 oddielov je určených pre 6 osôb. Interiér vozňa je ďalej vybavený umyvárňami, samostatnými toaletami s umývadlami. Vozeň má dve vyhrievané 500 l nádrže pre zásobovanie vodou.

  • 10 oddielov (3 prednostné oddiely), v každom oddiele je k dispozícii dlhý stolík pre pohodlné stolovanie a zábavu
  • 2x WC
  • 3x umyváreň
  • Možnosť sedenia cez deň ale i spania v noci
  • 10 oddielov (z toho 3 širšie), v každom je k dispozícii dlhý stolík pre pohodlné stolovanie a zábavu
  • V oddiele je 6 ležadiel, 6 miest na sedenie
  • 2 x WC, vákuové, uzavretý systém
  • 3 x umyvárka
  • Kabína pre stewarda
  • Rozhlasové zariadenie
  • Kapacita max 60 osôb
  • 160 km/h
  • spĺňajú medzinárodné technické a bezpečnostné predpisy RIC

 Základné technické údaje

Typové číslo 244
Typ vozňa Bcmh (bývalé Bocmh)
Počet prednostných oddielov 3
Počel ležadiel v prednostných oddieloch 18
Počet normálnych oddielov 7
Počet ležadiel v normálnych oddieloch 42
Počet ležadiel na dĺžku vozňa 2,2
Hmotnosť na lôžko 716 kg
Iné miestnosti 1 sprievodcovský oddiel
  3 umývárky
  2 otvorené (prestaviteľné na uzavreté)
WC (SEMVAC MINI) System 12158
Počet sklopných sedadiel na chodbe 10
Iné elektrické zariadenia  
12 žilové priebežné vedenie áno
Rozhlas podľa UIC áno
Zásuvky 230V / 50Hz
Valce zatvárania dverí 2
Protišmykové zariadenie GR 4 alebo M3 – NR Mg
Vlastná hmotnosť 43 t
Maximálna rýchlosť 160 km/h
Minimálny polomer oblúka podľa RIC 140 m
Rok výroby 1967
modernizovaný v r.1981,
modernizovaný v r.1999
Momentálny počet 20 vozňov
Podvozky  
Typové označenie Minden-Deutz LD36
Koncové označenie 363
(podvozky s kyvou stabilizáciou
kolísky a s MG brzdou)
Čísla vozňov 51 56 05 70 501-8, 502-6, 503-4,
504-2, 505-9, 506-7, 507-5,
508-3, 509-1, 510-9
Koncové označenie 362
(podvozky bez kyv. stabilizácie
kolísky a MG brzdy)
Čísla vozňov 51 56 05 70 511-7, 512-5, 513-3,
514-1, 515-8, 516-6, 517-4,
518-2, 519-0, 520-8
Kolá  
Typ 093
Priemer styčnej kružnice 950 až 886 mm
Ložiská – stredná vzdialenosť 2000 mm
Typ ložiska 089
Povolené zaťaženie osi 20 t
Profil kolesa DIN 5573
Ťažné a narážacie ústrojenstvo  
Ťažné ústrojenstvo – typ Typ 427 a 428
Narážacie ústrojenstvo – typ Prstencová pružina 350 kN
Zdvih nárazníka 110 mm
Tanier nárazníka – rozmery 360 x 660 mm, dĺžka 650 mm
Automatické spriahlo Predpríprava na 495 mm
vzdielenosť prírub
Brzdy  
Typ KE-GPR-Mg a KE-GPR
Počet brzdových valcov na podvozkoch 4
Typ CK 10
Priemer brzdových valcov 255 mm
Typ riadiaceho ventilu KE O a E /35 a Kes a 4
Typ riadiaceho zariadenia Kes – a 9/427
Typ sútyčia prestavovacie tyče v brzdovom valci
Počet a typ kotúčov 8 vlnových brzdných kotúčov
Brzdové obloženie 2 x 200 cm2, 35 mm hrubé
Brzdné hmotnosti vozňov G P R R Mg
51 56 05 70 501-8, 502-6, 503-4,
504-2, 505-9, 506-7, 507-5,
508-3, 509-1, 510-9
39t 48t 66t 71t 103t
51 56 05 70 511-7, 512-5, 513-3,
514-1,515-8, 516-6, 517-4,
518-2, 519-0, 520-8
39t 48t 66t 71t -
Nástupné dvere zalamovacie
Bezpečnostné sklo Sigla
Vodovodné nádrže  
Počet 2
Objem po 500 l
Materiál meď
Zásobovanie energiou  
Vysoké napätie (ZS) 1000 V, 15…51Hz;
1500 V, 15…51Hz;
1500 V_, 3000 V_
Nabíjačka batérií EspA Typ: 1000 /24
Batérie – typ 2 x PzS 385/24 V
Osové generátory 2 x G 150; 150 A, 24 V
Kúrenie  
Typ Vodovodné kúrenie /
teplovzdušné kúrenie
Výkon 36 kW
Osvetlenie  
Žiarivkové – centrálny striedač áno, 1 HW 1200 VA;
24 V / 220 V, 100 Hz
Čitateľské lampičky áno
Obhospodarovacie zariadenie  
Chladničky áno, HW 2500 VA, 24/230 V, 50 Hz
alebo
HW 2000 VW, 24/230 V, 50 Hz sin
Kávovar áno, 24 V / DC

Naposledy aktualizované: Sunday, July 9, 2017