Lôžkový vozeň WLABmee

Vozeň radu WLABmee špeciálnej stavby je lôžkový, klimatizovaný vozeň určený pre vnútroštátnu a medzinárodnú nočnú dopravu na tratiach s rozchodom 1435m ale i s možnosťou previazania na podvozky s rozchodom 1520mm (smer Bielorusko, Ukrajina, Rusko). Táto séria vozňa bola vyrábaná v roku 1994/1995 v renomovanej nemeckej továrni DVA/Bombardier Görlitz.


Klimatizované lôžkové vozne typu WLABmee majú 10 oddielov – kupé pre cestujúcich, pričom v 1 kupé môžu cestovať 1 – 3 osoby. Kupé vie sprievodca vozňa upraviť na sedenie alebo spanie, nachádza sa v ňom umývadlo s teplou a studenou vodou. Vozeň má maximálnu kapacitu 30 cestujúcich, nachádza sa tu kabína pre stewarda, skladový priestor pre stewarda, 2 samostatné kabíny WC. Maximálna rýchlosť vozňa je 200 km/h. Vozeň spĺňa medzinárodné technické predpisy RIC.


V roku 2015 sa začala táto séria vozňov vo vlastníctve WAGON SERVICE travel modernizovať. Súčasťou redesignu je vybudovanie sprchy pre cestujúcich, nové koberce, nové matrace, nový design skrine vozňa zvonku a stien interiéru. Po redesigne vozeň pôsobí pestro, sviežo, žiari novými farbami, čistotou nielen optickou ale aj skutočnou. Po modernizácii dostali vozne názov WLABmee 200 NG.


Redesign pripravila renomovaná architektonická kancelária Patrika Kotasa z Prahy. Tento známy český dopravný architekt stojí okrem iného aj za farebným riešením českého Pendolina, designom vozňov pražského metra typu M1 alebo niekoľkých pražských električkových zastávok a staníc metra. Niektoré dopravné stavby možno vidieť i v zahraničí, za ktoré Patrik Kotas dostal medzinárodné ocenenia.

 

 

Rozchod 1.435 mm
Dĺžka vozňa cez nárazníky 26.400 mm
Dĺžka vozňa cez čelnú stenu 26.100 mm
Vzdialenosť stredov otáčania podvozkov 18.306 mm
Vzdialenosť podperných bodov pre zdvíhanie vozňa 17.000 mm
Rázvor podvozku 2.600 mm
Max. šírka vozňa 2.870 mm
Výška vozňa od temena koľajnice 4.230 mm
Výška stredov nárazníkov nad TK 1.060 ± 5 mm
Priemer styčnej kružnice kolies 920 + 10 mm
Obrys vozňa VI UIC 505-2
Vlastná hmotnosť vozňa 59 t + 5%
Hmotnosť obsadeného vozňa 61 t
Brzdiaca hmotnosť vozňa  
P 70 t
R 90 t, 97 t
R + Mg 130 t 
Maximálna rýchlosť vozňa 200 km/h 
Maximálny počet lôžok pre cestujúcich 30
Zásobovanie el. energiou RIC 1000 V 16 2/3
- vstupné napätie 1500 V ~
- vstupné napätie 1500 V =
- vstupné napätie 3000 V =
- vstupné napätie 3000 V ~
Výkon CZE 49 kW
Chladiaci výkon klimatizácie 32 kW
Brzdový systém, kotúčová brzda, elektromagnetická brzda KNORR KE-PR-Mg(D)
Protišmykové zariadenie KNORR MGS 1.10
Premostenie záchrannej brzdy NBÜ
Vákuový systém WC (WC)
Tlakotesná skriňa )p(
Podvozky  GP 200

Naposledy aktualizované: Sunday, July 9, 2017